In het seizoen 1989 – 1990 werd de nieuwe hoofdsponsor van Feyenoord het automatiseringsbedrijf HCS. Voor veel supporters beter bekend als ‘de nagel aan de doodskist’. HCS ging snel failliet en trok Feyenoord mee richting de afgrond. Gelukkig kon op het laatste moment het touw doorgesneden worden voor de toch al armlastige club. Eind jaren ’80 was er namelijk niets meer overgebleven van de ooit zo roemruchte stadionclub. Het geld was op, het paard was dood. Het was zo erg dat er vaak geen geld was voor nieuwe shirts en er noodgedwongen ‘patches’ werden genaaid over de oude sponsornaam zodat de shirts toch wat langer gebruikt konden worden. Zo ook bij dit shirt van Joop Hiele. Onder de HCS patch zit de Europacup versie van de OPEL-sponsor bedrukking. Dit shirt is dus waarschijnlijk ergens gedurende de Hummel-periode gedragen en later voorzien van een patch.
1989 – 1990, Nr. 1 – Joop Hiele
■ 1989 / Feyenoord Shirts, Keepersshirt / Last Updated januari 13, 2017 by BlackBird / Tags: HCS, Hummel